وکیل کیست؟ ‍️ چرا باید وکیل بگیریم؟ ‍️ برترین وکیل-وکیل کاظم زاده


قانون اساسی نیزانتخاب وکیل را به عنوان حق طرفین در همه دادگاه ها ،مورد تایید قرارداده است. برای پاسخ دادن به این سوال ، در ادامه این مقاله نخست به توضیح اینکه وکیل کیست می پردازیم و در ادامه تفاوت وکیل با مشاور حقوقی و کارشناس حقوقی را بررسی می کنیم . سپس به این سوالات که یک وکیل خوب چه خصوصیاتی دارد و وظایف وکیل کدامند پاسخ می دهیم .

  • دفتر وکالت آل‌محمد فعالیت خود را از سال ۱۳۵۲ با هدف وکالت و مشاوره حقوقی در زمینه‌های حقوقی، کیفری، خانواده، ثبتی و … به اشخاص حقیقی و حقوقی آغاز نمود.
  • البته در ایران و عموم کشورها تصدی شغل وکالت دادگستری علاوه بر لزوم دارا بودن تحصیلات مرتبط دانشگاهی، مستلزم اخذمجوزهای لارم و گذرانیدن دوره‌های کارآموزی در کانون‌های وکلا می‌باشد وکالت یک نوع عقد از عقود است که بین موکل و وکیل، بسته می‌شود و به جای موکل کار مورد وکالت را انجام می‌دهد.
  • با انعقاد عقد وکالت, وکیل و موکل در برابر یک دیگر حق و تکالیفی دارند و در برابر هم مسئول هستند.
  • در ادامه‌، به ویژگی‌ها و خصوصیات یک وکیل کیفری ایده‌آل، مواردی که می‌توان اقدام به گرفتنِ وکیل کیفری کرد، وظایف وکیل امور کیفری، و همچنین اهمیت انتخاب یک وکیل کیفریِ خوب نیز اشاره خواهد شد.

پس وکیل پایه یک دادگستری شدن در توانایی همه وکلا نیست و وکلای با تجربه و با دانش حقوقی عالی موفق به کسب این عنوان خواهند شد. وکیل پایه یک دادگستری برای گسترش عدالت و برای احقاق حقوق فعالیت خود را در جامعه انجام خواهد داد. به گفته وکیل پایه یک دادگستری؛ امر وکالت زیر مجموعه امور قضایی است و از تامینات شغل برخوردار است. در حالت کلی تمامی افراد بدون حضور وکیل پایه یک دادگستری قادر به تنظیم شکایات خود در مراجع قضایی و قادر به دفاع از خود در برابر تضییع حقوق خود هستند اما درصد موفقیت آنها با حضور وکیل پایه یک دادگستری بسیار کمتر از زمانی است که وکیل پایه یک دادگستری از آنها در مقابل بی عدالتی دفاع کند. مدت زمان دوره کارآموزی 18 ماه است و پس از آن آزمونی تحت عنوان اختبار به‌ صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود و شخصی که موفق به قبولی در مجموع 2 آزمون کتبی و شفاهی فوق شود، مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود که در مراسم مذکور پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل دادگستری یا وکیل پایه یک دادگستری نائل می‌شود. یعنی وکالتی از سوی کانون وکلا در امور حقوقی به وکلای مربوطه ارجاع داده می شود و شرط اولیه وکیل معاضدتی این است که او دارای پروانه وکالت دادگستری باشد و همچنین پروانه او معتبر باشد.

وکیل پایه یک دادگستری کیست و چه تفاوتی با سایر وکلا دارد؟

گروه وکلای آرتین، با توجه به تجربه چندین ساله خود و حضور در انواع پرونده ها و آشنایی کامل با روند دادرسی هر کدام، بهترین مدافع را برای هر پرونده ای در اختیار شما قرار می دهد. در گروه وکلای آرتین وکیل آقا ووکیل خانممتخصص در همه زمینه ها آماده ارائه انواع خدمات از جمله مشاوره حقوقی تلفنی، حضوری، آنلاین و قبول وکالت می‌باشند. برای انتخاب بهترین وکیل باید توجه داشت که هر وکیل پایه یک دادگستری گرچه صلاحیت طرح همه نوع دعاوی را دارد، اماوکیل خوبمعمولا در یک زمینه تخصصی کار می‌کند و با آن تخصص شناخته می‌شود. وسعت دعاوی مختلف حقوقی و کیفری و نیز روندهای مختلف طرح دعوی و اجرا به‌گونه‌ای است که یک نماینده حقوقی نمی‌تواند بازده کامل در همه پرونده ها از خود نشان دهد. تعهدات وکیل نسبت به موکل به شرح حدود اختیاراتی است که وکیل طبق وکالت‌نامه تنظیم شده با موکل، امضا نموده است اقدام نماید.

تا از بهترین وکیل کلاهبرداری در تهران【سال1401】

همانطور که در متن فوق عنوان شد برای دستیابی به حق و حقوق خود در مراجع قضایی حضور فردی متخصص که به امور حقوقی و قانونی آشنایی کافی داشته باشد لازم و ضروری است. در اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران چنین آمده است که طرفین دعوا در همه دادگاه ها حق انتخاب وکیل دارند چنانچه توانایی انتخاب نداشته باشند لازم است تا امکانات لازم را برای انتخاب وکیل فراهم کرد. وکیل کیست، موضوعی بود که ما در این مقاله به آن پرداختیم و در مورد وظایفی که یک وکیل حرفه ای بر عهده دارد، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. توصیه ای که لازم می دانیم در اینجا نیز مجددا آن را مطرح کنیم، مراجعه به وکلایی است که در رابطه با موضوع پرونده دعاوی، مهارت و تخصص بالایی دارند.

وکلای دادگستری 18 ماه کارآموزی، سمینار و گزارش دارند ولی پس از آن وکیل پایه یک شناخته می‌شوند ولی وکلای مرکز مشاوران پس از ۴ تا ۵ سال با محاسبه دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر و با محاسبه مضاعف سنی و کسب امتیاز ۷۵ از ۱۰۰ و شرط حداقل دو سال سابقه حقوقی یا قضایی به بالا. همانطور که گفته شد افرادی که فارغ التحصیل رشته حقوق و مبانی فقه و حقوق اسلامی هستند برای ورود به دوره کارآموزی نیاز به شرکت در آزمون وکلا که تحت نظارت کانون وکلای ایران برگزار می شود، است. پس از گذراندن این دوره به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شود و به صورت حرفه ای تر از سایر وکلا به فعالیت حقوقی خود ادامه می دهند. برای شناساندن وکیل پایه یک دادگستری لازم است تا برخی از مفاهیم مشابه را در ذیل متن توضیح دهیم.