وکیل در ایران ، صفر تا صد امور حقوقی و کیفری، تقسیم ترکه ، انحصار وراثت


در کل وکیل دادگستری بعد از بررسی مدارک و شواهد موکل نهایتا می تواند نتیجه پرونده را پیش بینی کند. حتی پیش بینی نیز نمیتواند نتیجه قطعی هر پرونده‌ای باشد چرا تصمیم گیری نهایی و صدور رای برعهده وکیل نیست. اگر نگوییم که تجربه در خصوص امور حقوقی از دانش بالاتر است اما میتوان تجربه یک وکیل در انجام امور حقوقی را هم تراز با دانش حقوقی او دانست چرا که بسیاری از رویه ها و مسائلی که در دادگاه اتفاق می‌افتد در کتب حقوقی موجود نمی باشد و وکیل به تجربه آنها را یاد گرفته و در دعاوی بعدی استفاده می کند. تمامی حقوق این وب سایت متعلق به موسسه حقوقی بین المللی سفیران ایرانیان می باشد. قدم اول در هر انتخاب درستی، توجه به تخصص وکیل در حوزه کاری مورد نظر خود است. در مقابل، کارشناسان قضایی پس از اتمام دوره کوتاه کارآموزی خود، اقدام به دریافت پروانه وکالت پایه دو می‌کنند.

اما حق طبیعی شماست که با مشاهده و مقایسه تعرفه درخواستی وکلای مختلف، گزینه مد نظر خود را انتخاب کنید. بدیهی است که عواملی مانند تخصص و تجربه وکیل در میزان دستمزد دریافتی موثر هستند. در سامانه جستجوی وکیل آنلاین، می‌توانید تعرفه درخواستی هر یک از وکلا برای مشاوره حقوقی را به راحتی مشاهده کنید. چنانچه در خارج از ایران زندگی می‌کنید و برای امور حقوقی خود به دنبال وکیل در ایران هستید، این مقاله را مطالعه کنید.

  • هیچ شغلی به اندازه وکالت دادگستری باعث مجادله و روبرویی بین همکاران نمی شود و شایسته است این مجادلات و تلاش ها ضرورتا در جهت کشف واقعیت باشد .
  • همیشه برام جای سوال بود که بهترین وکیل تهران کیست؟ به نظرم این جمع از ده وکیل برتر تهران، درست ترین جمع از وکلاست.
  • شخصی را می توان به عنوان بهترین وکیل تهران در امور حقوقی نام برد که برای انجام امور پرونده و رسیدن موکل خود به خواسته قانونی با صداقت و حسن نیت وقت لازم را جهت پیگیری امور پرونده اختصاص داده و برای پیشرفته کار حقوقی انرژی لازم و تمام توان موجود را به کار بگیرد.

افرادی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند برای بعضی از امور اداری، دانشگاهی، بانکی، حقوقی و … خود نیاز به حضور در ایران را دارند. دکتر امین گلریز، وکیل پایه یک دادگستری در شهر تهران و عضو کانون وکلای مرکز می‌باشند. ایشان دارای سوابق درخشان کاری و علمی از جمله فارغ التحصیل رتبه یک دکتری حقوق، رتبه دوم کارآموزی قضات، عضو هیات علمی دانشگاه، پژوهشگر برتر کشور، نویسنده کاملترین شرح بر قانون مجازات اسلامی می‌باشد.

بعد از ثبت نامه می‌توانید بسته به پرونده، نوع وکالت‌نامه را انتخاب کنید. بعد از تنظیم و ثبت وکالت‌نامه یک کد رهگیری دریافت می‌کنید که بر آن اساس می‌توانید از سفارت ایران وقت احراز هویت و تائید مدارک رزرو کنید. بعد از مراحل گفته شده وکیل شما می‌تواند وکالت‌نامه شما را از وزارت امور خارجه در ایران دریافت کند. از آن جا که در خصوص پرونده شما رای قطعی صادر شده است تنها راه اعتراض فوق العاده یا همان اعاده دارسی کیفری باقی مانده است که البته شرایط خاصی دارد و احتمال موفقیت در آن بستگی به مدارک و شرایط خاص هر پرونده دارد.

آخرین اخبار حقوقی را از دست ندهید

زن یا مرد بودن وكیل نیز خیلی اهمیت ندارد و ملاك علم ، شهرت و حسن خلق اوست. از خصوصیات یک وکیل مورد اعتماد میتوان به مسئولیت پذیری، صداقت در حوزه کاری، تجربه و آگاهی کامل از اطلاعات مورد نیاز در پروسه پیگیری پرونده، اشاره کرد. وکیل در توکیل وکیلی است که از طرف موکل، اجازه ی انتخاب وکیل دیگری را برای موکل داشته باشد. وقتی بهترین وکیل حق توکیل داشته باشد، یعنی می تواند برای موکل خود در انجام موضوع قرارداد به شخص دیگری وکالت بدهد و شخص دیگری از سوی او وکیل باشد تا بتواند به انجام امور مورد نظر بپردازد. یک وکیل در ایران اگر می خواهد وکالت فردی ساکن خارج از کشور را قبول کند باید تمام وقت خود را برای به نتیجه رساندن پرونده به کار بگیرد و موکل خود را از روند پرونده با خبر کند.

کلیه وکلای دادگستری دارای پروانه وکالت هستند و این پروانه براساس گذراندن آزمون وکالت و دوره‌های تخصصی در این زمینه به دست می‌آید. این وکلا دارای حق وکالت هستند و به سبب پروانه وکالتی که گرفته‌اند، قادر به تشکیل تیم مخصوص به خود شامل برترین وکلای ایران هستند و می‌توانند دفتر وکالت شخصی تأسیس کنند. همین امر اجازه دفاع از اشخاص حقیقی، حقوقی، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی را به آن‌ها می‌دهد. طبق قانون، وکالت معاضدتی که از طرف کانون وکلا به بهترین وکیل ایران واگذار می ‌شود، حتماً باید توسط وکیل اجرا شود و وکلا باید در هر سال، در سه دعاوی حقوقی به عنوان وکیل معاضدتی قبول وکالت نمایند. چنانچه وکیل از پذیرش وکالت معاضدتی خودداری کند، متخلف محسوب خواهد شد.

درآمد کارآموزان وکالت

پس باید هم مطابق قوانین ایران و هم قوانین کشوری که در آن ساکن هستید به ثبت برسد. وکلای موسسه حقوقی دادنیک می‌توانند انواع طلاق ایرانیان خارج از کشور را بدون حضور زوجین در ایران انجام دهند. در صورتی که طلاق زوجین به صورت توافقی باشد (خانم و آقا هر دو راضی به طلاق باشند) یا طلاق به صورت یکطرفه از سمت خانم یا آقا باشد (یکی از طرفین راضی به طلاق و طرف مقابل ناراضی باشد) و یا طلاق غیابی (عدم اطلاع از حضور طرف مقابل) بدون نیاز به حضور شما در ایران و توسط تیم دادنیک قابل انجام است. در این راستا، مؤسسه حقوقی سفیران با داشتن وکلا در حوزه‌های مختلف که هر یک به نوعی بهترین وکیل ایران به حساب می‌آیند، می‌تواند بر موفقیت پرونده شما تأثیر قابل ملاحظه‌ای داشته باشد. این مؤسسه نه تنها در حوزه داخلی مشغول به فعالیت است، بلکه خدمات ارزشمندی در خصوص مشاوره‌های مهاجرت به متقاضیان ارائه می‌دهد و آن‌ها را از سردرگمی و بی‌اطلاعی می‌رهاند.

مشاوره با کارشناسان حقوقی دادسو

استقلال نهاد وکالت هیچ مزیتی را برای وکیل ندارد؛ بلکه موجب افزایش مسئولیت و سطح انتظارات جامعه از وی خواهد بود. لذا جامعه‌ای که استقلال و حریت وکیل را پاس بدارد جامعه‌ای استاندارد و رو به تعالی‌ است. کسانی استقلال وکیل را بر‌نمی‌تابند که قانون و عدالت را مانع مقاصد و اهداف خود می‌دانند. چون وکیل زبان گویای قانون است روزبه‌روز درصدد تخدیش جایگاه و استقلال این نهاد دیرپا و مانا هستند؛ لذا برای اصلاح نابرابری‌ها و اجرای قانون و عدالت نیازمند حضور و نقش مؤثر نهاد وکالت در جامعه هستیم. ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا بتونیم در این صفحه از سایتمان اسامی برگزیده‌ترین وکلای خوب تهران را قرار دهیم.