انواع وکیل در ایران موسسه حقوقی آسایش گستران با بهترین وکلا


در آخر واژه وکالت نامه به چشم میخورد، همانطور که از اسم آن پیداست در این برگه تمامی توافق طرفین از جمله شروط وکیل و موکل قید میشود و در نهایت طرفین آن را امضاء میکنند. آوای رهنما طی سالیان تجاربِ پیوسته، توسط حقوقدانان مجرب، برنامه‌ریزان موفق و مشاوران خوش فکری که همواره وفادار به اصول اساسی وحرفه‌ای بوده‌اند، آماده است تا با ارائۀ بهترین خدمات به مراجعین محترم، آرامش را به جامعه پیشکش کند. این نوشته در بلاگ، وکیل دادگستری ارسال شده و با جایگاه و اهمیت وکیل، وکیل دادگستری در مشهد برچسب گذاری شده است. اگر بخواهیم راجع به جایگاه اجتماعی وكیل صحبت كنیم باید بگوییم كه شغل وكالت ازجمله مشاغلی است كه خصوصاً در دنیای امروز از عزت و احترام خاصی در بین عموم مردم برخوردار است. فلسفه جایگاه رفیع وكالت ازلحاظ اجتماعی، شاید به این موضوع بازمی‌گردد كه وکیلان از حق نادیده گرفته شده و انكار شد‌ۀ اشخاص دفاع می‌كند از حقی كه شاید مردم در ظاهر نتوانند تشخیص دهند كه از آن کدام‌یک از اصحاب یك دعوی است.

  • فراموش نکنید که در حالت عادی برای بررسی رزومه این تعداد از وکلا باید ساعت‌ها و روزها وقت صرف کنید؛ ولی همه چیز در سامانه جستجوی وکیل حرفه‌ای به سادگی آب خوردن و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود.
  • لذا جامعه‌ای که استقلال و حریت وکیل را پاس بدارد جامعه‌ای استاندارد و رو به تعالی‌ است.
  • به همین علت است که کلیه فعالیت‌های حقوقی اعم از مراجعه به مراکز قضایی،‌ ارائه مشورت‌های قانونی و حقوقی،‌ گرفتن وجه حق‌الوکاله، و هرگونه مداخله در کلیه امور حقوقی برای این دسته ممنوع است.
  • موید این حقیقت قانونی، سیاستهای کلی نظام در امور قضایی است که وکالت را در زیرمجموعه امور قضایی آورده است و در قانون اساسی نیز در فصل سوم یعنی فصل حقوق ملت ذکر شده‌است و از اصل چهل و چهار مستثنی است.

برای اینکه شخصی بتواند به عنوان بهترین و که شناخته شود اصلی‌ترین و ابتدایی ترین موضوع این است که بایستی پروانه فعالیت در حوزه وکالت را از کانون مربوطه و مرجع صادر کننده پروانه وکالت دریافت کرده باشد.  لازم است برای بهترین وکیل ایران شدن دارای صلاحیت‌های اثبات شده اخلاقی، مذهبی و غیره باشند. تحقیق و تفحص كنید زیرا باید از توانایی علمی، شهرت، تجربه، حسن اخلاق و حق الوكاله و سایر خصوصیات بهترین وکیل تهران مطمئن شوید تا بتوانید كه پرونده ای كه گاه سرنوشت زندگی شما را رغم خواهد زد، به دستان با كفایت وی بسپارید. شرایط استفاده از وکیل رایگان چیست؟ متقاضی وکیل رایگان در پرونده های حقوقی باید توانایی مالی پرداخت حق الوکاله وکیل را نداشته باشد و پرونده باید قابل دفاع در دادگاه باشد. حق ‌الوکاله وکیل رایگان را چه کسی پرداخت می‌ کند؟ در صورت موفقیت موکل در دعوی، دادگاه حق الوکاله وکیل رایگان را از طرف دیگر دعوی اخذ می کند و اگر رأی دادگاه به ضرر وی صادر شود، حق الوکاله بهترین وکیل را پرداخت نخواهد کرد.

تفاوت انواع وکیل دادگستری

انجام دادن هر کاری پاداش یا مجازاتی دارد که در دعاوی کیفری مجرم به مجازات می رسد. از این رو پرونده کیفری دارای اهمیت است و یک اشتباه ممکن است مجازات جبران ناپذیری را شامل حال مجرم کند. گروه دیوان سالار با حضور چندین وکیل مجرب و متخصص پرونده شما را در پروسه ای کوتاه به نتیجه خواهد رساند. یکی دیگر از دعاوی که زیاد در داخل کشور مطرح می شود و هر روز پرونده هایی در ارتباط با آن در مراجع قضایی مطرح می شود دعاوی ملکی است.

چگونه یک وکیل خوب را برای خود انتخاب کنیم؟

برای مثال ممکن است فردی نیاز به آزاد کردن مدرک تحصیلی خود از دانشگاه ایران باشد، یا نیاز به لیست ریز نمرات خود داشته باشد، ممکن است فرد نیاز به کارنامه مهر و موم شده خود برای ارائه به دانشگاه داشته باشد و یا فرد نیاز به تسویه با دانشگاه ایران را داشته باشد. فقط کافیست درخواست خود را به صورت کامل در واتساپ ارسال کنید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنیم. برای کسی به عنوان وکیل شناخته شود داشتن حداقل مدرک کارشناسی حقوق قضایی و یا معادل حوزوی آن از سوی قانونگذار لازم دانسته شده است. پس از اینکه شخص مدرک مورد نظر را از مراجع و دانشگاه‌های دارای اعتبار کسب کند می تواند در آزمون ورودی برای پذیرش کارآموزان وکالت شرکت نماید. به طور کلی درجه بندی وکلا از نظر قوانین مرتبط با وکالت عبارت است از وکیل پایه یک دادگستری، وکیل پایه دو دادگستری و همچنین وکلایی که به صورت موردی در قالب وکیل اتفاقی برای چه اشخاص و نزدیکان خود به وکالت در دادگستری می پردازند.

ممکن است در برخی از موارد نیاز باشد تا افراد در خارج از ایران، وکالت نامه را تنظیم کنند که در چنین شرایطی بهتر است در حضور یک مامور کنسولی یا سیاسی جمهوری اسلامی ایران انجام شود. خانم دکتر ارفع نیا در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد تهران مرکزی هستند. چندین تقدیرنامه و لوح سپاس از دانشگاه علامه طباطبایی، شهید بهشتی، مفید، مرکز داوری منطقه ای تهران، انجمن سلامت خانواده ایران و … به دست آورده اند. از سوابق کاری ایشان می توان به مواردی همچون استادیار و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، ریاست دروس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران، نماینده تام الااختیار دانشکده در شورای کتاب شهید بهشتی تهران بوده اند.