گروه صنعتی دمیرچی تجهیزات و ماشین آلات خط تولید لبنیات خط تولید شیر خط تولید پنیر | کسری ساران


گروه صنعتی دمیرچی تجهیزات و ماشین آلات خط تولید لبنیات خط تولید شیر خط تولید پنیر | کسری ساران

در اين مرحله از خط توليد شير پاستوريزه، شير وارد دستگاه شیر پروانه ای پاستوريزه كننده ميشود. در فرایند پاستوریزاسیون شير، دما و زمان محدوده مشخصی دارند به طوری که نباید شدت فرایند کمتر یا بیشتر از آن باشد. به این ترتیب نابود شدن آنزیم فسفاتاز قلیایی و عدم تخریب آنزیم پراکسیداز محدوده مناسب پاستوریزاسیون شیر است. هم زدن شیر باید به ملایمت صورت گیرد، به همین دلیل قبل از این که به هم زن از شیر پوشیده شود، نباید آن را حرکت داد.

  • با مقاله امروز سپیانی همراه باشید تا با خط تولید شیر بیشتر آشنا شوید.
  • این فرآیند شامل گرم کردن شیر با استفاده از تجهیزات استریل تجاری و پر کردن آن در شرایط آسپتیک در بسته بندی های مهر و موم شده است.
  • هر سوالی در زمینه مطلب این صفحه و یا صنایع غذایی دارید از ما بپرسید.
  • علاوه بر این، محصولات آن با مواد نهایی مختلف مانند فولاد با استحکام بالا، فولاد ضد زنگ و آلیاژهای نیکل بالا طراحی شده است.

گروه تولید و صنعتی دمیرچی، ارائه‌دهنده فرآیندهای کامل خطوط تولید لبنیات می‌باشد، که در تولید محصولات لبنی مانند شیر، پنیر پیتزا، پنیر، ماست و غیره استفاده می شود. سپس براساس چک لیست های از قبل تهیه شده صحت عملکرد ماشین آلات و تجهیزات خط تولید شیر پاستوریزه تست می شود. تولید شیر پاستوریزه سالم و غنی مستلزم اجرای روند متحد و هماهنگ دستگاه ها، تجهیزات و کارکنان می باشد. در این راستا ما تلاش کرده ایم تا با تلفیق دانش و تجربه خط تولیدی سیستماتیک را ارائه دهیم تا سازماندهی و اجرای آن آسان و کاربردی باشد.

دستگاه پاستوریزه لبنیات 700 لیتر

علاوه بر استفاده از فیلترها، ضدعفونی و تنظیف مداوم دستگاه ها، مخازن و لوله ها امری ضروری است که این کار در خط تولید شیر پاستوریزه توسط سیستم CIP انجام می شود. در خط تولید شیر پاستوریزه، پمپ های سانتریفیوژ برای سرعت دادن به گردش شیر در سیستم و نیز گردش آب در کویل و چیلر یا برگرداندن چگالی به دیگ بخار استفاده می شود و از نظر ساختار در دو نوع سیرکوله و گردشی ساخته می شوند. این دستگاه در واقع همان مبدل های حرارتی صفحه ای است با این تفاوت که بجای گرم کردن شیر، دمای آن را تا ۴ درجه سانتی گراد خنک می کند. گرمای مورد نیاز برای دستگاه های خط تولید شیر مانند مبدل حرارتی، توسط چرخه مداوم بخار ایجاد شده از دیگ بخار تولید می شود. آب در دیگ ها به بخار تبدیل و وارد سیکل مصرفی می شود، بعد از تبادل حرارت و بر اساس میعان، سرد و مجدد به آب جوش تبدیل می شود و به دیگ باز می گردد.

شیر توپی

این
کار می‌تواند از بیماری‌های قابل انتقال توسط غذا، و همچنین مسمومیت‌های غذایی
جلوگیری کرده و از خطر
انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام بوسیله شیرخام و فراورده‌های لبنی تازه
جلوگیری کند. در دامپروری صنعتی تلاش بر این است که، بهره‌وری افزایش یافته و تولید شیر در شرایط بهداشتی و مناسب صورت گیرد. این دامداری‌ها با به کارگیری علم و فن مدیریت و بهره‌گیری از علوم نوین دامپروری و دامپزشکی، قادر به رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی بوده و کیفیت شیر را با استفاده از اصول علمی افزایش می‌دهند. گروه صنعتی ماشین توزین با ساخت سیستم کنترل و مدیریت خوراک دام Matoz دامداران را در این زمینه یاری می کند و باعث کاهش هزینه های تولید شیر و کاهش هزینه خوراک مصرفی در دامپروری می شود.

Emerson یکی از محبوب ترین مارک های شیر کنترل است و Fisher (r) Control Valves یک تولید کننده پیشرو است. دریچه‌های کنترل فیشر که برای عملکرد بهینه طراحی شده‌اند، به بهبود کارایی فرآیند شما کمک می‌کنند. گروه تولیدی صنعتی شیر ایران (HOS) در راستای اهداف کشور عزیزمان ایران مبنی بر خود کفایی صنعتی و استقلال اقتصادی پس از سالها تحقیق و آزمایشات فنی گوناگون افتخار دارد تولیدات خود را در سطح استانداردهای جهانی عرضه نماید.