وکیل در ایران-وکیل کاظم زاده


افراد در تمام دعاوی حق داشتن بهترین وکیل ایران را دارند و هیچ دادگاهی اجازه رسیدگی به دعاوی را ندارد مگر اینکه شخص یا اشخاص ذینفع یا وکیل یا نماینده قانونی و یا قائم مقام رسیدگی به دعوا را برابر قانون درخواست کرده باشند. بنابراین در تمام امور حقوقی و مستند بر ماده 31 قانون آیین دادرسی مدنی، طرفین دعوا می توانند حداکثر دو وکیل داشته باشند. آقای دکتر عبدالله شمس وکیل پایه یک دادگستری، حقوقدان و نویسنده کتاب های مرجع دانشگاهی و منبع اصلی آزمون وکالت در درس آیین دادرسی مدنی و همچنین استاد مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گروه حقوق دانشگاه شهید بهشتی بوده اند. ایشان تحصیلات خود را در کشور فرانسه به اتمام رساندند و موفق به دریافت مدرک دکتری شدند. معمولا ایرانیان مقیم خارج از کشور آگاهی کاملی در خصوص انجام پرونده انحصار وراثت در ایران ندارند.

دکتر امین گلریز، وکیل پایه یک دادگستری در شهر تهران و عضو کانون وکلای مرکز می‌باشند. ایشان دارای سوابق درخشان کاری و علمی از جمله فارغ التحصیل رتبه یک دکتری حقوق، رتبه دوم کارآموزی قضات، عضو هیات علمی دانشگاه، پژوهشگر برتر کشور، نویسنده کاملترین شرح بر قانون مجازات اسلامی می‌باشد. پس باید هم مطابق قوانین ایران و هم قوانین کشوری که در آن ساکن هستید به ثبت برسد. وکلای موسسه حقوقی دادنیک می‌توانند انواع طلاق ایرانیان خارج از کشور را بدون حضور زوجین در ایران انجام دهند.

  • از سوابق کاری ایشان می توان به مواردی همچون استادیار و دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، ریاست دروس دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران، نماینده تام الااختیار دانشکده در شورای کتاب شهید بهشتی تهران بوده اند.
  • در واقع، نقش وکلای اداری را هر فردی می‌تواند ایفا کند و ربطی به رشته و سطح تحصیلات او ندارد.
  •  موفق به اخذ قبولی در آزمون وکالت شدند و دارای پروانه کار می‌باشند.
  • قدم اول در هر انتخاب درستی، توجه به تخصص وکیل در حوزه کاری مورد نظر خود است.
  • در صورتی که خارج از کشور زندگی می‌کنید، شاید خیلی راحت نباشد که فقط صرف انجام امور بانکی به ایران مراجعه کنید.

وکالت یک عقد جایز است که در چارچوب مقررات قانون مدنی منعقد می‌شود و طرفین آن وکیل و موکل نامیده می‌شوند. می‌توان برای وکیل انتخابی حد و مرزی مشخص کرد که در چه زمینه‌ای اجازه وکالت از طرف موکل دارد و در چه زمینه‌ای خود شخص باید برای آن کار حضور داشته باشد. حقیقتا بدون کمک یک وکیل کارآزموده، افرادی که دارای دغدغه های مالی و غیرمالی بسیار زیادی می باشد و دچار تنگنا در وقت هستند، نمیتوانند وقت و زمان معینی را نیز مختص رسیدگی به پرونده های حقوقی کنند.

انواع وکیل در ایران

مواضع و عملکرد دکتر روحانی، علیرغم وابستگی تشکلی، ایشان را فردی متعادل و اهل گفتمان نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد عضویت ایشان در هیئت مدیره و حتی هیئت رئیسه کانون مرکز می‌تواند به توازن و تعادل هر چه بیشتر آن کمک کند. سید محمود علیزاده طباطبایی وکیل پایه یک دادگستری تهران متولد سال 1332 در نطنز بود. ایشان دارای تحصیلات فوق لیسانس الکترونیک هوایی از دانشگاه هوایی در سال 1353 و لیسانس اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی در سال 1356 و لیسانس، فوق لیسانس و دکترای حقوق می‌باشد. ایشان عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز، عضور شورای اول شهر تهران است. از وکلایی است که وکالت فهرستی از پرونده‌های مشهور سیاسی و اقتصادی را بر عهده داشت. بنابه اظهار نظر برخی از موکلین، طباطبایی با قلبش از موکلین دفاع می کند نه با پولی که دریافت می‌کند.

دو برادر کرد در معرض اعدام، احضار کاردار ایران در فرانسه

بله طبق ماده 31 قانون آیین دادرسی مدنی، طرفین دعوا می توانند حداکثر 2 وکیل داشته باشند. من دو تا برادر دارم که با یکی از اقوام یه معامله ای انجام داددند و یه فقره سفته940 میلیونی دست فامیلمان داده اند. بعد از اینکه برادرهام پول رو به ایشان پرداخت کردند متاسفانه فامیل ما سفته را پس نداد و کل مبلغ سفته را شکایت کرد.

تعریف عقد وکالت در قانون مدنی :

 موفقیت در کلیه آزمون‌های کتبی و مصاحبه‌های علمی حضوری موسوم به آزمون‌های اختبار که از حیث مشکل بودن زبانزد است.  گذراندن دو سال کارآموزی اجباری وکالت و انجام تکالیف محوله گوناگون برای آنان اجباری است.  آنان دارای حداقل مدرک لیسانس یا کارشناسی رشته حقوق مورد تأیید وزارت علوم و فناوری هستند. وکلای سرشناسی مانند مهرانگیز کار، سعید دهقان، شهره اسفندیارپور، سید محمد سیف‌زاده، منیژه محمدی، محمد مقیمی، گیتی پورفاضل و محمد اولیایی‌فرد از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند. وکلای امضاکننده این بیانیه که بیشترشان در ایران هستند، گفته‌اند اگرچه حکومتِ «همچنان غرق در توهم»، تصور می‌کند که می‌تواند «بزند و ببندد و بگیرد و بکشد و ساکت کند»، اما «سیل مردمی به ناچار دودمان چنین حاکمیتی را بر باد می‌دهد». برای ثبت نام و ورود آدرس سایت mikhak.mfa.gov.irرا در مرورگر دستگاه خود جستجو کرده و پس از ورود به صفحه اصلی سامانه میخک، گزینه ” ورود به سامانه ” را انتخابی کرده و سپس، اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.