طلای 24 عیار بخریم یا 18 عیار؟ طلاین | hsaatchi


طلای 24 عیار بخریم یا 18 عیار؟ طلاین | hsaatchi

پس یکی از تفاوت طلای 18 عیار و طلای 24 عیار در میزان طلای بکار رفته در آن ها است. همان‌طور که دیدیم پاسخ سؤال طلای ۲۴ عیار بخریم یا ۱۸ عیار کاملاً به قصد شما از خرید طلا دارد. اگر می‌خواهید از طلا به عنوان زیورآلات استفاده کنید به سراغ عیار ۱۸ بروید؛ اما اگر می‌خواهید سرمایه گذاری در طلا را تجربه کنید، طلای ۲۴ عیار گزینه بهتری برای شما است. آلرژی یکی از شایع‌ترین مشکلات در خرید زیورآلات است که این بازار را بسیار تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

  • در پایان امروز قیمت سکه پایین آمد و به ۳۱,۷۸۸,۰۰۰ (سی و یک میلیون و هفتصد و هشتاد و هشت هزار) تومان رسید که کاهش ۱.۰۶ درصدی داشته است.
  • طلایی که از معدن استخراج می‌شود بسیار نرم و حالت‌پذیر است.
  • به دلیل نرم و شکننده بودن، برای تولید جواهرات، طلای ۲۴ عیار توصیه نمی‌شود.
  • طبق استاندارد‌های اتحادیه طلا و جواهر ایران، همهٔ طلاها باید به صورت ۱۸ عیار در طلافروشی‌ها به فروش برسند و فروش طلایی با عیار کمتر از ۱۸ جرم محسوب می‌شود، مگر اینکه به خریدار اطلاع داده شود.
  • خوشحالیم که این مطلب مفید بوده براتون، در صورتی که کدهای طلای اصل ایرانی و خارجی رو هم می خواهید بدونید، می تونید مطلب کدهای طلای اصل ایرانی و کدهای طلای خارجی رو هم مطالعه کنید.

در جدول زیر می‌توانید اطلاعات کاملی از انواع عیار را یک بار دیگر مرور کنید. علاوه بر این، فاکتورهای طلافروشان و قیمت طلایی که با آن می‌فروشند، همگی بر مبنای عیار ۷۵۰ یا همان ۱۸ عیار است. به انگلیسی 18k می‌نویسند و حرف k مخفف karat به معنی عیار است. کارخانه‌های متفاوتی در سراسر دنیا حق تولید شمش طلا و نقره را دارند.

طلاین بلاگ

صد البته هیچگاه طلایی با این عیار نخواهید دید چون شمش‌ها با عیار 999.9 معامله می‌شوند و 0.01 درصد ناخالصی احتمالی در جواهر نظر می‌گیرند. امروز قیمت طلا بالا رفت و هر گرم به ۲,۵۹۵,۴۰۰ (دو میلیون و پانصد و نود و پنج هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۲.۵۲ درصدی داشته است. امروز در بازار قیمت سکه بالا رفت و به ۳۲,۱۸۷,۰۰۰ (سی و دو میلیون و یکصد و هشتاد و هفت هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۴.۳ درصدی داشته است. در بازار قیمت طلا ۱۸ عیار امروز روند نزولی داشت و هر گرم آن با افت ارزش ۷۶ هزار و ۱۰۰ تومانی، ۲,۴۸۳,۰۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و سه هزار) تومان معامله شد. امروز قیمت سکه بالا رفت و به ۳۱,۵۹۹,۰۰۰ (سی و یک میلیون و پانصد و نود و نه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۲.۵۵ درصدی داشته است.

قیمت طلا، سکه و دلار امروز شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

به دلیل استحکام پلاتین و پالادیوم، طلای سفید معمولاً بسیار بادوام است. نیکل و روی نیز ممکن است در ساخت طلای سفید به کار برده شوند. طلای زر گلد، صورتی رنگ است و علت آن وجود درصد قابل‌توجهی از مس در آلیاژ طلا است که با توجه به ارزان‌قیمت‌تر بودن مس، قیمت طلای حاصل را کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، خرید شما به ثبت رسیده و در صورت بروز هر مشکلی قابل پیگیری است. در پایان امروز قیمت سکه پایین آمد و به ۳۱,۷۸۸,۰۰۰ (سی و یک میلیون و هفتصد و هشتاد و هشت هزار) تومان رسید که کاهش ۱.۰۶ درصدی داشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۰۴۴ رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۶۵ درصدی داشته است.