شیرآلات صنعتی معرفی انواع شیرهای صنعتی + قیمت آراد صنعت | kasrasaran


شیرآلات صنعتی معرفی انواع شیرهای صنعتی + قیمت آراد صنعت | kasrasaran

نحوه عملکرد شیر یک طرفه بطور مکانیکی و به کمک فشار این محتوا مایع (سیال) است. بنابراین پرواضح است که هیچ قطعه‌ی دیگری در اینگونه تجهیزات گنجانده نمیشود. ضمن اینکه برای سیستم‌های گرمایش از کف ساختمانها و رادیاتورها نیز از شیر زانویی استفاده میشود. جنس این قطعات عمدتاَ از جنس برنج یا دیگر فلزات سبک ضدزنگ است. یکی از مقاطع رزوه دار این تجهیزات به لوله و کلکتور وصل میشود و مقطع دیگر نیز بصورت کوپلی می باشد.

  • در این میان تعدادی از آن ها بسیار پر مصرف هستند که شما را با آن ها آشنا می کنیم.
  • این شیرها فشار شکن هستند، مانند شیر هایی که در بخش 8-3 به شما معرفی شد، البته اندکی تفاوت با آن ها دارند.
  • صاحبان دیگ های بخار و پمپهای حرارتی، دو نمونه از مشتریان پروپا قرص ولو صنعتی اسپشیال محسوب میشوند.
  • شیرآلات صنعتی استنلس استیل، شیرآلات چدنی، شیرآلات کنترلی، شیرآلات برنجی، شیرآلات فولادی و ….

در مواردی همچون، سیال با دما و ویسکوزیته بالا، سیال دارای اختلاف فشار صفر و سیال دارای جسم خارجی استفاده می کنند. شیر زانویی به شکل زانو و دارای دو مقطع رزوه ای برای اتصال لوله می باشد. به این نوع، backwater نیز می­گویند که در لوله کشی های فاضلاب که امکان برگشت فاضلاب به مجرای ورودی وجود دارد استفاده می شوند. این نوع ولو به طرز فراوانی در تصفیه خانه های آب، خطوط لوله آبرسانی و تصفیه فاضلاب به کار برده می شود. شیر اطمینان در واقع به جهت کنترل کردن یا محدود کردن فشار در یک سیستم به کار می‌رود.

شیرآلات صنعتی و انواع آن

یک نوع شیر، جریان آب را از طریق سینک آشپزخانه شما کنترل می‌کند،نوع دیگر ورود گاز پروپان را به مشعل‌های اجاق گاز کنترل می‌کند. بنابراین شیرها کاربردهای مختلفی دارند، به عنوان مثال در خارج از خانه، شیرهای صنعتی برای تحمل فشار بالا مایع و یا گاز، ساخته شده‌اند و تا سال‌ها برای استفاده در محیط‌های سخت دوام می‌آورند. این شیرها توسط جریان سیال در خطوط لوله عمل می کنند به این صورت کهفشار سیال عبوری از درون مسیر خطوط لوله باعث باز شدن شیرهای دروازه ای می گردد.

انواع شیرآلات صنعتی (Industrial valves)

این نوع شیر برای دریچه گاز (تنظیم) جریان سیال استفاده می شود. شیرهای گلوب ولو همچنین می توانند جریان را قطع کنند، اما برای این عملکرد، شیرهای دروازه ای ترجیح داده می شوند. یک شیر گلوب افت فشار را در خط لوله ایجاد می کند، زیرا سیال باید از یک گذرگاه غیر خطی عبور کند. به این نوع گلوب ولو (globe valve) نیز می­گویند که به دلیل داشتن بدنه ای کروی شکل به این نام می خوانند. از این شیرها برای قطع و وصل جریان سیال، کنترل شدت جریان و همچنین تغییر جهت سیال به کار می روند. جنس این نوع شیرها معمولا از نیکل یا فولاد ضد زنگ بوده، مقاومت کمی را ایجاد می کنند و تعمیرات آنها آسان می باشد.

6# تست فشار (Pressure Test)

شیر فشار شکن برای عبور آب، بخار آب ، روغن داغ و سایر مایعات تحت فشار در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود. شیرآلات صنعتی در این بخش به سه دسته شیرهای دستی، شیرهای خودکار با کمک هوا و شیرهای خودکار با کمک برق تقسیم می شوند. در نوع دستی با نیروی انسانی کار می کند و در نوع خودکار نیروی محرک بر اساس هوا و برق تأمین می شود. شیر دروازه یکی از اعضای خانواده شیرهای قطع‌کننده و وصل‌کننده جریان است.