تکنیک برای به حداکثر رساندن بهترین کارت گرافیک


سئو مجموعه فعالیتهایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم. از طرف دیگه ایسوس به طراحی جذاب و زیباییشناسی خاص خودش هم معروفه که این مسئله در طراحی کارت گرافیک، خودش رو به شکل نورپردازی تماشایی و دلربا نشون میده. غول تایوانی بهحدی در طراحی و ساخت محصولاتش وسواس به خرج میده که نتیجهی نهایی، قیمت نسبتا بالاتر تجهیزات این شرکت رو نسبت به رقبا توجیه میکنه. بیپی در چین، پیشرو در فعالیت مرتبط با گاز طبیعی مایعشده «الانجی» بوده و وارد چندین سرمایهگذاری مشترک شدهاست و این قبیل روابط مشترک تجاری را با کشورهایی مانند کویت و امارات متحده عربی نیز برقرار کردهاست. این صفحه نمایش اندازه 15.6 اینچی دارد و از رزولوشن FHD نیز بهره میبرد و طبق انتظار از فناوری IPS LCD هم استفاده میکند. مدل پایه این کیس با قیمت حداقل 4200 دلار با پردازنده Core X برای سیستم مبتنی بر اینتل و 9 هزار دلار نیز با پردازنده Threadripper PRO برای سیستم مبتنی بر AMD هزینه دارد. تمامی این عوامل روی کارایی کارت گرافیک و در نتیجه قیمت اون تاثیر میذارن؛ بنابراین اگه با کارت های گرافیک متفاوتی روبهرو شدید که هردو به یک پردازنده گرافیکی مجهز هستن، اما قیمتشون تفاوت زیادی با هم داره، خیلی تعجب نکنید!

خیلی از کاربرهایی که به اورکلاک کارت گرافیک علاقهمند هستن، سراغ محصولات ام اس آی رو میگیرن؛ دلیلش هم اینه که بنابر ادعای این شرکت تایوانی، کارت های گرافیک این کمپانی حتی در صورت اورکلاک شدن میتونن بیشتر از 10 سال دووم بیارن. لپ تاپ های خانواده Acer Nitro 5 از سری لپتاپهای خوش قیمت و اقتصادی این شرکت بزرگ است که در سالهای اخیر کاربران زیادی را جلب خود کرده است. کارت های گرافیک ASUS خنککنندههای قدرتمندی دارن که اجازه نمیدن دمای این قطعه بالا بره؛ اما در عین حال هیچ سروصدایی هم ایجاد نمیکنن. کارت های گرافیک گیگابایت موقع انجام کارهای سنگین، سر و صدای زیادی ایجاد میکنن که این مسئله برای خیلی از کاربرها، آزاردهنده محسوب میشه. همینطور خیلی از شبکه های اجتماعی به شما اجازه انتشار لینک در محتوا را میدهند اما این لینک ها برابر با مقدار نوفالو هستند. اگرچه این دو کمپانی بزرگ، اصلیترین سازندههای چیپست های گرافیکی محسوب میشن، اما شرکتهای دیگهای هم هستن که با استفاده از این چیپ ها، کارت های گرافیک رو بهطور کامل میسازن. با اینکه دو اصطلاح کارت گرافیک (یا Video Card) و GPU تفاوتی اساسی با هم دارن، اما معمولا بهاشتباه بهجای هم بهکار میرن. کار GPU انجام پردازش های گرافیکیه؛ اما کارت گرافیک (یا Display Card) تصاویر رو برای نمایش در دستگاه خروجی تولید میکنه.

با توجه به قیمت محصولات موجود در بازار ایران، باید گفت لپ تاپ در حال حاضر یک کالای لوکس و نسبتاً گران قیمت محسوب میشود و به همین دلیل برای خرید بهترین لپ تاپ ممکن، باید از پیش برنامهریزی کرده و مقداری پول پسانداز کنید. ترکیب بهترین پردازنده تیم سرخ و کارت گرافیک قدرتمند RTX 3070 Ti انویدیا در یک لپ تاپ 17 اینچی، غول توانمندی را به وجود آورده است که با نام لپ تاپ Asus ROG Strix G17 G713RW-B شناخته میشود. اما برای پردازندههای Core i5 و بالاتر خرید یک کولر توصیه میشود. اگرچه GPU مهمترین بخش کارت گرافیک محسوب میشه؛ اما تنها عامل تعیینکنندهی قدرت، کارت گرافیک نیست. همونجور که مادربرد (Motherboard) به یک پردازنده ( CPU ) مجهزه، کارت گرافیک هم صفحهای داره که GPU رو در خودش جای داده. یعنی ممکنه دو کارت گرافیک متفاوت که از یک پردازنده گرافیکی مشخص استفاده میکنن، عملکرد و ویژگیهای متفاوتی رو از خودشون به نمایش بذارن. حالا که با تفاوتهای کارت گرافیک و پردازنده گرافیکی آشنا شدید، راحتتر میتونیم از ویژگیها و پارامترهای انتخاب کارت گرافیک بگیم تا در ادامه بهترین برندهای این حوزه رو معرفی کنیم. این کارتها بیشتر بر اساس راندمان رتبهبندی شدهاند، اما قیمت، امکانات و بهرهوری هم هنوز معیارهای گزینش هستند.