اصول طراحی بیمارستان، نکات کاربردی به مناسبت روز پزشک چیدانه | elitarchgroup


اصول طراحی بیمارستان، نکات کاربردی به مناسبت روز پزشک چیدانه | elitarchgroup

مراقبت پرستاری یک ‌به ‌یک، امروزه بیشتر به‌ صورت یک استثنا درآمده است و هزینه‌های روزافزون این امر، به این معناست که در آینده این ‌چنین مراقبتی دیگر امکان‌پذیر اجرای ویلا نیست. لابی تفکیک دفع زباله نباید نادیده گرفته شود زیرا نگه‌ داری زباله‌ها و زایدات در مراکز عمل، می‌توانند منبع خطرات ضد بهداشتی باشند. یک «محوطة تفکیک» با یک منطقة واسط (لابی) میان قسمت مراقبت و قسمت معاینه/ درمان شکل می‌گیرد.

  • مقایسة قسمت­های عملکرد فردی و اتاق‌های مورد نیاز، باید مسبب چهارخانه‌های مختصاتی سازه­ای شوند که برای همه­گونه وظایفی مناسب است.
  • پله‌ها از هر دو طرف باید دارای نرده باشند و عرض پاگرد حداقل 1.5 متر باشد و از 2.5 متر تجاوز نکند.
  • اصول طراحی بیمارستان و مراکز درمانی از جمله مواردی است که باید مو به مو و با دقت اجرا شود.
  • بیمارستان یکی از پیچیده ترین فضاهای شهری است که ممکن است طراحان در طراحی آن با مشکلات متعددی مواجه شوند.
  • درب‌ها باید حتما باید در مقابل مواد ضدعفونی مقاوم باشند زیرا این کار به صورت مقاوم باید صورت گیرد و همچنین استاندارد عایق صوتی هم باید روی درب‌ها اعمال شود.

این اتاق باید به اتاق جراحی نزدیک باشد و فضایی حدودا 20 مترمربع داشته باشد. ترجیحاً زمین بیمارستان بهتر است در مجاورت یا نزدیک پارک‌ها و فضاهای سبز باشد و نمای مناسبی از طبیعت و مناظر زیبا داشته باشد تا برای بیماران منظره زیبا و برای همراهان مکانی برای منتظر ماندن و استراحت وجود داشته باشد. این اتاقها که نیاز آنها مطلق نیست نباید بیش از ۵ متر مربع باشنددر این اتاقها جراحان پس از عمل گزارش آن را تهیه می‌کنند. در اتاق معاینه و درمان از سرامیک یا کفپوش سینتتیک استفاده می‌شود.

پیامدهای رویکرد محله محوری شهر تهران با نشانگرهای سرمایه اجتماعی

چوب دوروکشه در باید حداقل توانایی کاهش صدا تا25 دسی بل را داشته باشد. یک بیمارستان عمومی به بخشهای مراقبت، معاینه و درمان، انبار و محل نگهداری موقت زباله، اداری و فن آوری تقسیم می‌شود. قسمت‌های اقامتی و احتمالا بخش‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین بخشهای حمایتی برای عملیاتهای خدماتی نیز در یک بیمارستان عمومی وجود دارند.

بیمارستان 120 تختخوابی پارس – رشت

باید فرض شود که در هر تیم جراحی هشت عضو دارد(پزشکها،پرستارهای اتاق عمل، پرستارهای بیهوشی) اگر واحد جراحی دارای بیش از دو اتاق عمل باشند مناسب است که سیگاریها را از غیر سبگاریها جدا کرد. این اتاق راحتی باید دارای تعداد صندلی کافی، کابینت و یک سینک باشد. برای جلوگیری از انتقال میکروب بر اثر تماس، فعالیتهای مختلف جداگانه‌ای می‌‌بایست صورت گیرد.